Haberler
KUKLALAR NE ANLATIYOR?
Öğrenciler veliler ile birlikte evde tasarldıklrı kuklaları farklı problem durumlarına uyarlayarak çözüm önerileri geliştidiler.
DevamıMUTLU SON !!
PROJE SORUMLUSU Emel SELVİ KATEGORİK ALANLAR Akademik başarıların arttırılması UYGULAMA ADI MUTLU SON UYGULAMA AMACI Öğrencilerin dinleme kurallarına uymalarını sağlamak. Dinlediğini anlama ve anlatabilme yeteneklerini geliştirmek. Öğrencilerin hayal gücünü geliştirmek. Resim çizme yeteneğini arttırmak. Öğrenciye verilen görevi başarılı bir şekilde tamamlayarak özgüvenini arttırmak. UYGULAMANIN ÖZETİ Öğrencilere “Hayallerini Gerçekleştiren Kız” ve “Arkadaşlık “ adlı düzeylerine uygun 2 masal okundu.Öğrenciler dinleme kurallarına uygun olarak dinlediler.Masalların sonu okunmadı ,öğrencilerin hayal gücüne bırakıldı.Öğrenciler masallardaki betimlemelerle masallardan anladıklarını birleştirip sonunu hayal ettiler ve kendi resim becerileri ölçüsünde çizimlerini yaptılar. KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Bazı öğrencilerin resim çizme konusunda yetersizlikleri görüldü. ELDE EDİLEN SONUÇLAR Öğrencilerin masal dinlemeyi çok sevdikleri ve sonunu resmetmek için heyecanlandıkları görüldü.Dinleme kurallarına uydukları için masalları rahatlıkla anladılar ve sonunun nasıl olabileceğini tahmin edip hayal güçleri sayesinde resim çizimlerini yaptılar. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK? Serbest etkinlikler dersindeki masal anlatma ile birlikte kullanılabilir. DİĞEROKULLARAYAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ? Evet yaygınlaşabilir. GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI 30 GÖREV ALAN VELİ SAYISI GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI
DevamıCANPATLI DEDENİN DOMATESLERİ …
PROJE SORUMLUSU Pınar SEVİNÇ KATEGORİK ALANLAR Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin/başarıların arttırılması UYGULAMA ADI Canpatlı Dede ‘nin Domatesleri UYGULAMA AMACI Çocukların önceden bildikleri bir masalı hareketlerle ve sözlü ifafelerle canlandırması. Çocuğun fiziksel olarak aktif olmasını sağlamak, durağan değil katılımcı olmasını sağlamak. Beden dilini kullanmayı öğrenmek. Topluluk önünde konuşma, kendini ifade etme becerisini arttırmak. Çekingenliği, tutukluğu atmak, özgüven kazanmak. UYGULAMANIN ÖZETİ Önce masal anlatma, canlandırma ile ilgili kısa bir eğitim verildi. Örnekler gösterildi. Masal seçimi yapıldı. İstekli öğrenciler göz önünde bulundurularak rol dağılımı yapıldı. Seçilen masala uygun gerekli malzemeler ve kıyafetler hazırlandı. Sınıf ortamı masal anlatmaya, canlandırmaya uygun bir şekilde hazırlandı,düzenlemeler yapıldı. Etkili bir masal anlatımı, canlandırması gerçekleştirildi. KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Masal seçimi yapılırken çocuğun öğrenmesi istenen değerlere uygun bir masal seçildi. ELDE EDİLEN SONUÇLAR Çocukta var olan yaratıcılık ortaya çıkmıştır. Sınıfça eğlenceli zaman geçirdiler. Buna benzer daha çok çalışma yapmak istediklerini dile getirdiler. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK? Ders kitabımızda var olan, işlediğimiz hikaye ve masalları canlandırma kararı alındı. DİĞEROKULLARAYAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ? Masal canlandırma yarışmaları yapılabilir. GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI 5 GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI
DevamıOYUNCAĞIMI KENDİM YAPIYORUM …
PROJE SORUMLUSU Didem Köprüalan KATEGORİK ALANLAR Özgün Çalışma ve Projelerin Gerçekleştirilmesi UYGULAMA AD Oyuncağımı Kendim Yapıyorum UYGULAMA AMACI Çocukların mutlu olmasını sağlamak. Üretmenin önemini kavratmak. Yaratıcılığını geliştirmek. İşbirliğini arttırmak. Ürettiği oyuncağı ile oyunlar oynayıp keyif almasını sağlamak. Öğrenciye verilen görevi başarılı bir şekilde tamamlayarak özgüvenini arttırmak. UYGULAMANIN ÖZETİ Projeye katılan sınıfla konuşulur. Gerekli ve istedikleri malzemelerin getirmesi sağlanır. Sınıf içerisinde kuklaların oynayacakları oyuna uygun olarak yapılması sağlanır. Yapılan kuklalarla bireysel veya toplu oyunlar oynanır. KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır. ELDE EDİLEN SONUÇLAR Özgün bir ürün ortaya koymanın ve oyunlar oynamanın verdiği mutluluğun önemli bir duygu olduğunun sonucuna varılması. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK? Bireysel ya da sponsor ayarlayarak yapılabilir. DİĞEROKULLARAYAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ? Evet yaygınlaşabilir.Okullarda velilere ve öğrencilere bilgi verilerek yapılabilir. GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI 31 GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI 1
DevamıMİNİK ELLER...
2-C sınıfımız , Halk Eğitim Merkezi tarafından yürütülen "Minik Eller, Büyük Hayaller" projesine "Geleneksel Sepet Örücülüğü" alanında katılım sağlamıştır. UYGULAMANIN ADI: MİNİK ELLER UYGULAMANIN ALANI: ÖZGÜN ÇALIŞMALAR VE PROJELERE KATILIM UYGULAMANIN AMACI: Kültürel mirasımızın önemli bir alanı olan "Geleneksel Sepet Örücücülüğünü" yaparak ve yaşayarak , öğrencilerimize tanıtmak.
DevamıSOBE...
Okulumuz 2-C sınıfı günümüzün önemli sorunu olan "Teknoloji Bağımlılığına" karşı farkındalık oluşturmak için "SOBE" projesini hazırladılar.
DevamıBENİM DÜNYAM BENİM OYUNUM
Çocuklar aileleriyle birlikte istedikleri oyun materyallerini tasarladılar.Okulda arkadaşlarıyla paylaşarak oynadılar.
DevamıBUĞDAYIN YOLCULUĞU
Buğdayın nasıl ekmeğe dönüştüğünü ve ekmek israfına karşı farkındalık oluşturduk.
Devamı3/D SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİK CİSİMLERİN ÜÇ BOYUTLU AÇINIMI ETKİNLİĞİ ..
3/D sınıfı öğrencileri Matematik dersinde geometrik cisimlerin üç boyutlu açınımı etkinliği yaptılar.
Devamı3/B SINIFININ “YAPAY ÇEVRE “ ETKİNLİĞİ !!
3/B sınıfı öğrencileri "Yapay Çevre " etkinliği yaptılar.
DevamıZAMANIN AKIŞINI DEĞİŞTİREN DESTANDIR ÇANAKKALE …
Okulumuz öğretmeni Gülşen Çolak önderliğinde öğrencilerimizle Çanakkale Zaferi konusunda araştırma yaparak ,projeler üreterek ,üç boyutlu maketler,afişler yaparak zaferin önemini anlatmak ve sorumluluk bilincini arttırmak amacıyla sergi düzenlediler.
Devamı12 MART İSTİKLAL MARŞI’M SERGİSİ…
“İstiklal Marşı’m “ Sergisi 4B Sınıfı öğrencileri ile öğretmenleri Saliha YILMAZ tarafından hazırlandı.Sergide Mehmet Akif ERSOY’un maketi ,marşımızın notaları , Mehmet Akif ERSOY ‘un silüeti gibi çalışmalar yer almaktadır.Afişlerde İstiklal Marşı’nın yazılışı,kabul süreci ve sonrası ,bestecisi hakkında bilgilere yer verilmektedir.
DevamıHAYALİMDEKİ MESLEĞİM
Anasınıfı E şubesi öğrencileri "Ben Büyüyünce.."etkinliği düzenleyerek hayallerindeki meslekleri arkadaşlarına tanıttılar.
Devamı